dinsdag 10 januari 2012

Wasdag

Ik begin steeds beter te slapen en word om een uur of half 6 op eigen kracht wakker. Dat is maar goed ook, want later blijkt dat de stekker van mijn oplader niet goed in het stopcontact zat, waardoor de batterij van mijn telefoon niet oplaadde en dus leeg was gelopen. En geen telefoon betekent geen wekker. Waarschijnlijk is de warme kamer ook een reden dat ik wakker ben geworden. Ik ben gisteravond vergeten de thermostaat uit te zetten, waardoor het bloedheet is in de kamer. Ik sta mezelf toe om langzaam wakker te worden en ben even over zessen in de gym. Tot mijn grote verrassing is Theo daar al aanwezig. Dat had ik niet verwacht. Ik loop even een stukje op de loopband en ga daarna naar de receptie om bekers te halen voor de watermachine. Inmiddels is Theo ook klaar en we lopen samen via de trap naar de 6e. Nadat ik gedoucht heb, verzamel ik mijn wasgoed en stop het in de zak met het lijstje erbij. Ik heb al geïnformeerd hoe het hier in zijn werk gaat en het gaat precies als in het Marriott. Als ik het wasgoed voor 08:00 uur bij de receptie aflever, ligt het eind van de middag weer keurig schoon in mijn kamer. Goed geregeld dus. Als ik in het restaurant kom, zit Jurgen al aan tafel. Hij was vroeg in slaap gevallen en had goed geslapen. In tegenstelling tot Toon dus. Die heeft nog megalast van de jetlag en zit met kleine oogjes aan tafel te brommen dat hij 6 minuten langer geslapen heeft. Ik neem als ontbijt weer eens iets van eieren, maar dat valt dit keer een beetje tegen. Morgen maar weer een Yoghurt Parfait. We nemen onze gebruikelijke route via de Starbucks naar kantoor en zijn mooi op tijd. Het is vandaag de 9e dag op rij dat Pieter en ik werken. And we love it! Qua werk wordt het geen superdrukke dag. We zijn het erover eens dat het een bijzonder matte go-live is. We hopen dat het de komende dagen wel wat drukker wordt, want er schijnen wel veel problemen te zijn. Nou ja, we zien wel wat onze kant opkomt. Het zal mooi zijn als het een beetje gedoseerd komt, maar het zal wel in één grote klap op ons bordje belanden. Over bordjes gesproken ... de lunch brengen we door bij het tot nu toe beste "lunchrestaurant" dat we hier bezocht hebben: Max and Erma's. Jurgen, Toon en ik nemen alle drie hetzelfde: de Aunt Patty. Een inkoppertje. Pieter wijkt daar natuurlijk weer vanaf en heeft vanaf de eerste hap spijt. Maar ja, eigen schuld, dikke bult. Zoals gebruikelijk rijden we na de lunch via Caribou Coffee terug naar kantoor. Ik vind dit zo'n geweldig ritme en het weer werkt ook prima mee. Wat heb ik toch een mooi leven. 's Middags bespreken we nog even wat we het weekend gaan doen. Zaterdagavond hebben we een projectetentje bij Shinto's met daarna een borrel bij Louise. Ergens een lang weekend doorbrengen zit er dus niet in. Bovendien weten we niet of we het weekend moeten werken. De voorlopige planning is om 's zaterdags naar Cleveland te gaan en dan 's zondags naar Detroit. Klinkt goed wat mij betreft. Ik ben alleen in Cleveland geweest toen we naar het honkbal en het American football gingen. En in Detroit ben ik nog nooit geweest. Vanwege een probleem in Huron waar Jurgen aan werkt, gaan we pas rond half 8 weg. Toon is al eerder naar het hotel gegaan, want die had het helemaal gehad. Als we in het hotel aankomen vinden we hem in de gym waar hij aan wat gewichten loopt te trekken. Na een drankje genuttigd te hebben in de bar met een aantal andere collega's rijden we naar Houlihan's om wat te gaan eten. We zouden vandaag eigenlijk eerst gaan shoppen in de Mall en daarna bij Houlihan's gaan eten. Het shoppen ging niet door vanwege het werk, maar Houlihan's willen we niet missen. Gelukkig is het op dinsdagavond een stuk rustiger dan op zaterdagavond. En gelukkig is het eten op dinsdagavond net zo lekker als op zaterdagavond. Ik neem weer de ribs, maar nu een halve portie en natuurlijk de garnalen. Voor deze keer is dat meer dan genoeg. Iedereen is uitermate tevreden over het eten en we zijn het erover eens dat dit het beste restaurant is waar we hier in Strongsville gegeten hebben. Terug in het hotel gaan we allemaal naar de kamer, want morgen is het weer vroeg dag. Dus snel tandjes poetsen voordat ik weer in slaap val.

1 opmerking: