zaterdag 17 september 2011

New York - Amsterdam

We vertrekken precies op tijd en even voor 2'en landen we op JFK Aiport in New York. Ik zit precies aan de goede kant van het vliegtuig om de skyline van New York te zien. Indrukwekkend. De landing is perfect. Een van de beste landingen ooit. Ik ben gedurende de vlucht even ingedut, maar voor de rest heb ik voornamelijk Angry Birds zitten spelen. De vlucht is goed verlopen op een klein momentje behoorlijke turbulentie na. Dan merk je toch wel dat je in een klein vliegtuig zit. De vlucht naar Amsterdam vertrekt om 16:18 uur vanaf terminal 4. Ik ben geland bij terminal 2 en moet met de shuttlebus naar gate B20. In terminal 4 is echter geen businesslounge van Delta, dus ik ga in terminal 2 maar even naar 1 van de businesslounges. Ik heb precies weer de goeie uitgekozen, want deze is enorm druk. Ik moet echt even zoeken naar een stoel waar ik èn mijn weblog kan bijwerken èn naar de American Football game kan kijken. De dame van Delta heeft me geadviseerd om de shuttlebus van 15:00 uur te nemen, dus ik heb nog een kwartier. Ik ga even op zoek naar wat te eten, want ik heb nog niet geluncht. Later!

Naschrift: inmiddels is het alweer dinsdag 20 september en ben ik aan het bijkomen van alle jetlagproblemen die ik toch altijd weer heb. Erg jammer.
Nadat ik de businesslounge verlaten had, heb ik bij gate B20 even wat gegeten bij Panda Express. Wat rijst met crispy shrimps en iets van, vermoedelijk, varkensvlees. Het smaakt niet verkeerd. Als ik naar de gate loop, blijkt het boarden al begonnen te zijn. Wat wel heel vreemd is, is dat er bijna geen mensen zijn. En het boarden is pas begonnen, dus het kan niet zo zijn dat iedereen al aan boord is. Ik sta even te twijfelen, maar besluit toch maar aan boord te gaan. Het heeft niet veel zin om nog over de luchthaven te gaan dwalen, want zo veel is er in Terminal 4 ook weer niet te doen. Mijn stoel is 1G. De voorste rij aan de rechterkant bij het raam. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of dit nou de beste rij is. Ik kan mijn benen niet helemaal kwijt als de stoel volledig "uitgeklapt" is en dan kan ik ze wel nog klem zetten tegen de wand voor me. Dat kan dus niet als ik in een van de middelste rijen zou zitten. Maar daar heb je wel meer een "gevoel" van ruimte. Ik ga de volgende keer eens een van de middelste rijen proberen. Ik krijg wat te drinken aangeboden en besluit eens een keer Prosecco te proberen. Niet verkeerd, maar ik ga er ook niet van juichen. We krijgen als appetizer soep en krabsalade, die beide erg smakelijk zijn en daarna een salade, waar ik van gegeten heb omdat ik vind dat ik wel wat vitaminen kan gebruiken. De keuze wat het hoofdmenu betreft, valt meer weer eens op de Beef. En ik moet zeggen, deze keer is-ie perfect. Heerlijk mals. De broccoli die erbij zit, smaakt daarentegen wel vreemd en over de rijst ben ik ook niet heel enthousiast. Het dessert is Chocolatecheescake en met een kopje koffie erbij, is dat een goeie combi.
Als we opgestegen zijn, besluit ik om eens niet meteen een film te gaan kijken, maar eerst eens naar wat muziek te gaan luisteren. Een erg goede keuze, want er zit best veel van mijn gading bij. Van Michael Buble tot Bon Jovi en van Sade to ACDC. Lekker gevarieerd dus. Uiteraard kijk ik ook nog een paar films: Fast Five (echt een film voor jongens: stoere kerels, mooie vrouwen, snelle auto's en een zeer onwaarschijnlijk verhaal vol actie. Lekker ongecompliceerd vermaak dus) en Just Go With It (tja, je moet wat. Wel gelachen (de scène met het schaap!), maar over het geheel genomen geen spectaculaire film). Als de laatste film afgelopen is, is het alweer tijd om te landen. Ik heb deze keer dus helemaal niet geslapen. Nou ja, we merken wel hoe het de rest van de dag gaat. Tijdens de landing komen we in een behoorlijke turbulentie terecht. Ik bespeur zelfs even een lichte paniek bij de bemanning, die met z'n drieën op een rij van 2 stoelen gaan zitten. Maar ook dit loopt weer met een sisser af en om even over 5'en landen we dan op Schiphol. Een uur eerder dan gepland! Zodra we geland zijn, SMS ik Ellen dat ik al geland ben. Maar ik heb daar verder geen verwachtingen van. Ik zou pas om 06:00 uur landen, dus ze zal nog wel lekker slapen. Bij de bagageband duurt het best wel lang voordat de koffer er is en daarna loop ik naar buiten en ga staan wachten totdat mijn "taxi" er is. Gelukkig duurt dat niet al te lang en kan ik eindelijk m'n schatje in mijn armen sluiten. Als we thuis komen, komt Lisa ook naar beneden om me even te knuffelen. Ze is wat ziekjes en is dus niet meegegaan naar Schiphol. Het is inmiddels bijna half 7 en we besluiten om toch nog even wat te gaan slapen. Ik ben toch wel moe en val vrijwel meteen in slaap. Het was weer een avontuur, maar ik ben wel blij dat ik weer thuis ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten