zaterdag 17 september 2011

Cleveland - New York

Ik ben gisteravond wat laat in slaap gevallen en ik had de wekker op dezelfde tijd als doordeweeks laten staan. Ik dacht: dan kan ik rustig de tijd nemen om op mijn gemak wakker te worden. Maar nadat ik 'm uit gezet heb, val ik dus weer in slaap en word ik om 07:31 uur wakker. Nog net op tijd om op de afgesproken tijd van 08:00 uur aan het ontbijt te zitten. Pieter is al beneden. Omdat het mijn (voorlopig) laatste ontbijt hier is, mag ik de Eggs Benedict weer bestellen. Dat is het voordeel van de laatste dag. Na het ontbijt check ik uit en ga naar de kamer om de spullen te halen. Ik wil rond 9'en vertrekken om nog even langs de Mall te kunnen rijden voor de Uggs. Ik neem afscheid van Pieter, die nog een week blijft, en rijd naar de Mall. Ik heb van de week een beetje brandstof getankt om de rest van de week door te komen, maar als ik een blik op de brandstofmeter werp, gaat me dat niet lukken. En ja hoor, daar komt het berichtje "Low Fuel". Bij de Mall zijn een aantal tankstations en ik ga tanken bij Marathon. Na een aantal keren geprobeerd te hebben, blijk ik hier niet met mijn credit card aan de pomp te kunnen tanken. Dat lukte wel bij het tankstation tegenover het hotel, maar hier dus niet. Ik moet dus naar binnen om daar mijn credit card af te geven en dan kan ik eindelijk tanken. Ik ben te vroeg bij de Mall, want de winkels blijken pas om 10:00 uur open te gaan. Ik haal dus even een Latte Macchiato bij de Starbucks en neem plaats op een bank om de tijd tot 10:00 uur te overbruggen. Terwijl ik zo mijn tijdschema eens overdenk, kom ik erachter dat ik eigenlijk niet zoveel tijd heb als ik dacht. De vlucht gaat om 12:36 uur, ik wil een uur vantevoren op het vliegveld zijn, 11:30 uur, en dan moet ik ook nog de auto eerst wegbrengen en met de shuttle naar het vliegveld, 11:00 uur, en dan moet ik ook nog Uggs kopen en de kapotte oortelefoontjes van Lisa ruilen en dan naar de autoverhuur rijden. Kijk, daar hou ik dus niet van. Ik loop snel naar de winkel om de Uggs te kopen en rij dan naar de Best Buy om de oortelefoontjes terug te brengen. Helaas hebben ze daar precies deze dag uitgekozen om de Debiel van de Maand achter de klantenservice te zetten. Er is 1 iemand voor me en de hele balie ligt bezaaid met allerlei computerspullen, dus ik krijg al een wat onrustig gevoel. En het duurt en het duurt en het duurt maar. Op een gegeven moment ben ik het zat en vertrek ik maar weer. Hier kan ik niet op wachten. Even over 11'en ben ik bij de autoverhuur en gelukkig vertrekt de shuttlebus vrijwel meteen naar Cleveland Hopkins International Airport. Op het vliegveld aangekomen stop ik alle aankopen in mijn koffer. Gelukkig heb ik alles efficiƫnt ingepakt, dus het past allemaal makkelijk. Bij de balie van Delta begint de dame een heel verhaal over haar verblijf in Amsterdam, 3 weken geleden. Ze heeft heel veel patat gegeten en is naar de hoerenbuurt geweest en heeft ook heel veel gefietst. Leuk verhaal. En oh ja, ze is gevallen met de fiets toen ze met haar wiel in de rails van de tram terecht kwam. Ik ben dus niet de enige bij wie dat soort dingen gebeuren. ;-) Het is inmiddels 11:30 uur en ik zit nog steeds op schema. Dat is ook wel eens anders geweest. Ik besluit om maar meteen naar gate B2 te gaan en daar mijn weblog bij te werken. De dame van Delta roept net om dat we labeltjes voor de handbagage kunnen halen, want dit is weer zo'n heel klein vliegtuig met weinig ruimte in de bagagevakken. Laat ik er ook maar even 1 gaan halen. En dan is het op naar New York!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten