dinsdag 8 november 2011

Poker

Woensdag 8 november. Ik word om 06:30 uur uit mezelf wakker. Mooi. In voorgaande bezoekjes lukte het vaak niet echt goed om weer in slaap te vallen. Ik moet nog wel even opschieten om om 07:00 uur aan het ontbijt te zitten, maar het lukt. Zoals vermeld hecht ik erg aan tradities en dus wordt het deze morgen weer een Eggs Benedict als openingsontbijt. Lekker hoor. En nu we het toch weer over tradities hebben: na het ontbijt rijden we naar Caribou Coffee voor onze Start-van-de-dag-koffie. Om niet elke keer weer af te moeten rekenen nemen we een Caribou Card en storten daar wat geld op. Gemak dient uiteindelijk de mens. Bij het kantoor aangekomen blijkt er niemand bij de receptie te zitten. Dat is wel nodig omdat ik namelijk met mijn pas wel door de eerste deur kom, maar niet door de tweede deur. Lekker handig dus. Er hangt een telefoon dus ik bel maar even of ze de deur open willen doen. Als we uiteindelijk binnen zijn, moeten we op zoek naar de kamer waar Steve zit, want dat is elke keer weer een verrassing. Gelukkig heb ik Pieter bij me en die ziet hem al snel zitten in een van de vergaderkamers. Kijk, dat is nog eens een kamer. Beter dan dat hok waar we de vorige keer zaten. Helaas blijkt het uiteindelijk alleen maar voor deze week te zijn, dus de volgende week zullen we weer ergens in een of andere bezemkast bivakkeren. Abhishek zit ook op de kamer, dus we kunnen meteen knallen. De ochtend vliegt dan ook voorbij. Francois vraagt of we gaan lunchen en wil naar de kantine. Daar heb ik dus geen zin in en ik weet hem ervan te overtuigen om buiten de deur te gaan lunchen. Evert gaat ook mee en verder nog wat andere collega's. Het wordt een bescheiden lunch bij Chipotle. Ook wel eens goed. Ook de middag gaat snel voorbij. Sindskort hebben ze in Strongsville WiFi, dus ik bel nog even met Ellen via Skype, want zij heeft sindskort ook een smartphone. Het gaat prima. Het enige probleem is dat het me niet lukt om de speaker uit te zetten. Dat moet ik nog maar eens onderzoeken. Het gaat me wel een hoop geld schelen, want de gesprekken van Skype-gebruiker naar Skype-gebruiker zijn natuurlijk gratis. Bart komt ook nog even buurten en we spreken af om 's avonds met hem en Rajesh en Jay te gaan eten bij Brown Derby Roadhouse. We drinken eerst nog wat in de bar van het Crown Plaza hotel waar zij zitten en gaan daarna naar het restaurant. Ik heb hier al een keer eerder gegeten en het smaakt weer uitstekend. Na het eten wil Rajesh graag naar een bar, maar de rest heeft daar niet echt zin in. Na overleg besluiten we om te gaan pokeren. Jay en Bart gaan bij K-Mart een pokerset kopen en daarna gaan we in de kamer naast de kamer van Jay zitten. Voor Pieter is het de eerste keer en ook ik heb nooit echt serieus gepokerd. Ik zie het natuurlijk wel vaak op de TV, dus ik ken de termen en ik weet een beetje hoe het gespeeld moet worden. Het is duidelijk dat het voor een aantal veel te langzaam gaat met ons erbij, maar dat is nu eenmaal niet anders. De inzet is $10 per persoon en het gaat best goed. De een na de ander valt af en uiteindelijk blijven Bart en ik over. We spelen nog een paar potjes en uiteindelijk stelt Bart voor om de inzet te delen. Ik ga akkoord en dus winnen we beiden (na aftrek van onze eigen inleg) $15. Grappig. Pieter heeft het inmiddels wel gehad en stelt voor om terug naar het hotel te gaan. Ik vind het prima. We moeten nog steeds een beetje bijkomen van de jetlag. De andere 3 gaan door met pokeren en wij vertrekken naar het hotel. De volgende dag hoor ik van Bart dat hij dat potje ook gewonnen heeft, dus die had een goeie avond.
Als we op de parkeerplaats bij het hotel de auto parkeren en uitstappen, zien we plotseling een man in zijn pyjama langs het hotel lopen. Hij loopt richting de deur waar wij ook moeten zijn, dus we lopen ook die richting op. Hij heeft wel een toegangspas maar weet niet hoe hij het hotel in moet komen. Ik wijs hem op het kastje waar hij de pas in moet steken en dan gaat de deur wel open. Hij loopt naar de lift en wij lopen door naar onze eigen lift. Heel vreemd. Wie loopt er nu 's avonds in zijn pyjama buiten het hotel rond. Het moet een opzettelijke actie geweest zijn, want hij had zijn pas bij zich. Heel vreemd. We spreken af om de volgende dag op onze vaste tijd van 07:00 uur te gaan ontbijten en ik ga mijn weblog nog even bijwerken. Daarna ga ik op bed naar de World Series of Poker liggen kijken, waar de twee laatst overgebleven deelnemers strijden om een hoofdprijs van meer dan $8.000.000. Kijk, dat is andere koek. Ik hou het niet lang vol en val al snel in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten