vrijdag 16 december 2011

Weer een laatste dag

En weer een onrustige nacht gehad. Ik wilde me natuurlijk niet opnieuw verslapen en had de wekker keihard gezet en een ontzettend irritante toon ingesteld. Maar toch werd het een onrustige nacht, waarin ik regelmatig wakker werd. Middenin de nacht ging ook nog eens het piepje van de telefoon dat er een SMS'je binnengekomen was. Later bleek dat zo'n irritant berichtje van Vodafone te zijn, dat er nog een onbeluisterde voicemail was. Lekker belangrijk. Maar al met al was ik op tijd wakker en zowaar de eerste bij het ontbijt. Daarna kwam Jurgen en zelfs Bart kwam er in zijn gele hoodie weer bij zitten. Gezellig. Het laatste ontbijt werd natuurlijk een lekker omeletje. Na het ontbijt ging ik mijn koffer inpakken en na het uitchecken reden we voor de laatste keer deze week naar Caribou. Vandaag zitten we weer in kamer 222A en dat scheelt een stuk in de temperatuur en de scheten van Jim. Het is duidelijk afbouwen en we hebben van Bart het advies gekregen om voor de lunch eens naar Max & Erma's te gaan. Zo gezegd, zo gedaan en ik moet zeggen dat het een uitstekende keuze is. Ik heb een Aunt Patty en die smaakt werkelijk waar erg lekker. Wat mij betreft is dit wel een blijvertje. Het is iets verder weg dan die andere tenten, maar ja, wat je van ver haalt is lekker. Inmiddels loopt het tegen half 4 en wordt het tijd om af te taaien. Tot volgend jaar!

Inmiddels zitten we in The Pub op Cleveland Airport. Het gaat tot nu toe erg voorspoedig. De auto afleveren leverde weer geen problemen op. Het inchecken van de bagage ook niet. We hebben stoelen naast elkaar kunnen regelen op de vlucht van Memphis naar Amsterdam. En ook door de douane gaan leverde nul en generlei problemen op. Kortom: geen stress. Het is nu 17:00 uur en over 50 minuten gaat de vlucht pas. Ik heb een jus d'orange genomen, want de cola komt me inmiddels mijn neus uit. Voor mij even een tijdje geen cola meer. En ook geen patat en hamburgers, overigens. De vlucht vanaf Memphis gaat met de KLM in een Boeing 767. Ik ben benieuwd. Op Seatguru.com zag ik dat we de juiste stoelen hebben gekozen. De stoelen F en G van de rijen 2-5 hebben net iets meer ruimte als de overige stoelen in de cabine. En laten wij nou stoel 4F en 4G hebben. Het kan niet op vandaag. De rekening is gevraagd en we gaan zo naar gate B04. Going home baby, yeah!

Naschrift: Het vliegtuig naar Memphis vertrok iets later dan gepland en zat verre van vol. Er zaten maar 31 passagiers in. Ik had stoel 1B en Jurgen zat een paar rijen achter me. De vlucht zou 1 uur en 40 minuten duren en ik dacht: zo, zo, dan hebben we niet heel veel tijd om de aansluitende vlucht te halen. En als we dan de daling inzetten richting Memphis kijk ik op mijn telefoon. 19:37 uur. En onze volgende vlucht vertrekt om 19:55 uur. Shit, dat gaan we nooit redden. Shit, shit, shit. Wat nu? En dan hoor ik op een gegeven moment de stewardess zeggen dat de lokale tijd 18:45 uur is. Pfffff, er zit een uur tijdsverschil tussen Cleveland en Memphis. Gelukkig. Als we geland zijn, duurt het nog een hele tijd voordat we het vliegtuig eindelijk kunnen verlaten. Er staat een ander vliegtuig in de weg. Als we er dan uit zijn, gaan we op weg naar gate B43 waar het vliegtuig naar Nederland staat. De koffers worden automatisch doorgestuurd. Op een gegeven moment moeten we ons nog haasten, want de vlucht wordt via de luidsprekers omgeroepen. We lopen samen op met een andere Nederlander, maar ik heb geen idee waarom we zo snel moeten lopen, want we hebben nog een half uur de tijd. We redden het en ploffen neer in onze stoelen. Het blijkt dat de afhandeling van een KLM-vlucht door Delta Airlines inhoudt, dat ook het cabinepersoneel van Delta is. En wat dat inhoudt hebben we op de heenvlucht wel gezien. De vlucht gaat gelukkig minder lang duren dan initieel gepland. We zullen om 11:15 uur lokale tijd landen i.p.v. 12:00 uur. De tijd vliegt werkelijk voorbij, omdat het me zowaar lukt om te slapen. Ook wel eens lekker. Het eten is weer bedroevend van kwaliteit. De soep is koud en als we nieuwe krijgen is die ook koud. En het vlees is weer goed doorbakken. Wat ben ik ook een verwend nest, hè? Omdat ik een groot deel van de tijd kan slapen, kijk ik maar weinig films. Sterker nog, ik kijk maar 1 film helemaal (Crazy, Stupid, Love (erg leuk)) en 1 film gedeeltelijk (Horrible Bosses (ook erg leuk)). Even voor tienen word ik wakker tijdens het serveren van het ontbijt. Lekker hoor. Dat slapen dan. Als we geland zijn en door de paspoortcontrole zijn, moeten we naar bagageband 17 en daar zie ik Ellen en Doortje al door het glas. Leuk. Alle 3 m'n meiden zijn er. Na even gewacht te hebben op mijn koffer en zonder problemen door de "Nothing to declare" deuren gelopen te zijn, kan ik ze weer in mijn armen sluiten. Jurgen moet zich nog haasten, want hij moet met de trein mee en die vertrekt om 12:00 uur. En wij gaan op weg naar de auto en lekker naar huis. Tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten